En
HE

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

Nahum Gutman Museum of Art

עכשיו במוזיאון

לרגל 25 שנים להקמתו, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מזמין אתכם לתערוכה קבוצתית, שתסחוף גם אתכם לעולם משחקי ועתידני המערב את הצופה בפעולת היצירה. התערוכה מסתעפת בין תחומים  אליהם מתייחס הטקסט הגוטמני, בהם אורבניות, תיירות, פילוסופיה, שירה, עתידנות ויזמות, כשמעליה מרחפות התאומות אוטופיה ודיסטופיה, צמד שהצית את דמיונם של  אנשי רוח ומעשה לאורך הדורות, ונישא כהבטחה וכאיום מעל תושבי העיר הכחולה – עיר בדיונית, פרי המצאתו הספרותית של גוטמן.

סדנאות לילדים

סדנאות, סיורים ומפגשים למבוגרים

סיורים באוויר הפתוח

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מארח: תערוכת ציורים מיוחדת של שני לוק ז"ל- forever young forever art

5 חודשים בדיוק לאחר מתקפת הרצח של החמאס בעוטף עזה,  תיפתח במוזיאון נחום גוטמן לאמנות בתל אביב תערוכת ציוריה של שני-ניקול לוק שנרצחה במסיבת נובה שברעים, אמנית קעקועים רב גונית ואישיות מרתקת שעודדה אהבה ושלום.

ב-7 באוקטובר 2023, הלכה שני ניקול לוק אחר ליבה ורקדה עד אור הבוקר עם חבריה בפסטיבל נובה, במיקום שהיה אמור לסמל את הרצון בשלום ואחווה. בשעה 6:45 קיבלה משפחתה את שיחת הטלפון האחרונה בה נשמעה נסערת עקב האזעקות והצורך למצוא מחסה בשטח פתוח. משפחתה נעה בין ייאוש לתקווה ופעלה במישורים רבים כדי להשיג פיסת מידע על אודותיה. הודעה על הירצחה הגיעה כשלושה שבועות לאחר האירוע וגופתה עדיין מוחזקת בעזה.

שני-ניקול לוק נולדה כילדת חופש. תמיד אהבה לרקוד, לצחוק ולשמח את כולם. היא עשתה הכל אחרת ותמיד העדיפה לצעוד בדרכים חדשות ובלתי סלולות, גם אם הייתה צריכה לפלס אותן בכוחות עצמה. כך יצרה לעצמה חיים מלאים באמנות, יושר פנימי וחופש ללא גבולות.

בשנים האחרונות הרבתה לטייל בעולם בעקבות פסטיבלים של מוזיקה למען שלום ואהבה. עבור שני לא הייתה משמעות לגבולות בין מדינות, בין אנשים או בין עמים. שני האמינה באהבת אמת בין כל אדם ואדם באשר הוא ותמיד אמרה ש-״אין אדם רע, יש אדם שרע לו״.

שני נמשכה לתחומי האמנות מגיל צעיר וכבר אז לימדה את עצמה לתפור ולעצב את בגדיה. מעבר לכך עסקה בציור, פיסול וכתיבה. בשנים האחרונות פתחה סטודיו עצמאי לקעקועים אמנותיים בסגנונה הייחודי. כישרון הציור והצורך בביטוי אומנותי ייחודי לה – ניכרו בכל ציור, קעקוע או בגד שעיצבה.

מקורות ההשראה של שני, כפי שהוצגו בקטלוג שייצרה, הם גיאומטריה מקודשת ואמנות יפנית. הגיאומטריה המקודשת היא המחקר והמשמעות של צורות שונות המופיעות בטבע: הספיראלה של השבלול, ההדפס של פתית השלג או צורת ענפי העצים. הגיאומטריה המקודשת נלמדה ונחקרה בידי תרבויות ודתות רבות. שני הרגישה חיבור ריגשי ורוחני לצורות אלו אשר ראתה בכל מקום בחייה. היא ביקשה להפיץ את החוכמה המתלווה לצורות דרך האמנות -והקעקועים שלה. בין ציוריה ניתן למצוא את "הקשר האינסופי" וכן את הפרח "אנאלום" המבטאים את הדרך הרוחנית, וכן את פרח הלוטוס, אשר מהווה, בין היתר, את הסמל להארה. כמו כן, ציוריה וקעקועיה הושפעו מהמסורת היפנית. בקעקועיה השתמשה בסמלים ומוטיבים המשמשים להגנה ומסירות.

מרחב יצירה

שפע של הפעלות אמנותיות לכל גיל מחכות לכם במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. חלל התצוגה שלנו הפך לחלל סדנאי, כך שתוכלו לצפות ביצירותיו המופלאות של נחום גוטמן וליצור יצירות בעצמכם בעמדות היצירה ואפילו להציג בחלל המוזיאון.

הצטרפו אלינו!

הרשמו לידיעון לקבלת עדכונים, הטבות והנחות

נגישות

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
events@gutmanmuseum.co.il

לפרטים נוספים והרשמה, אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב - יפו
תחנת אליפלט, הרכבת הקלה, תל אביב - יפו
03-5161970
03-5161981
info@gutmanmuseum.co.il